onsdag 2. april 2014

Husflidens dag 2013

Byåsen husflidslag skulle ha prosjektutstilling på Byåsen butikksenter i anledning husflidens dag. Jeg som ikke er medlem, men som til stadighet dumper innom på møtene deres, ble invitert til å delta i utstillingen. Hovedgrunnen tror jeg nok kommer av at de fleste damene i husflidslaget er strikke og hekledamer, mens jeg er en broderidame. Styret i husflidslaget ønsket å vise variasjon i medlemmenes arbeider, så derfor inviterte de broderidamen - meg.


Til rådighet fikk jeg en dobbelpult og en stol. Heldigvis hadde jeg vært forutseende nok til å ta med en duk for å legge på bordet og knappenåler for å feste arbeidene mine i duken. Greit å stable arbeider oppå hverandre slik at dukendene som er uferdige blir gjemt under andre arbeider.

Jeg fikk flere forespørsler på ullbroderiet med "swirls" på sort bakgrunn, og blomsterkransduken. Litt rart å fortelle folk som er vant til at damene som sitter der med håndarbeider selger, at dette desverre ikke var en salgsutstilling.

Artig å få vise arbeidene sine! En spesiell takk til Birk (og mamma'n) for lånet av hettehåndkleet med Ole Brum og Tigergutt etter de orginale illustrasjonene. Det er en snedig tendens det at ferdigmonterte arbeider som regel blir gitt bort, og undertegnede sitter stort sett igjen med UFOer og umonterte bildeflater.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar