onsdag 25. september 2013

Å gjøre ferdig - i stedet for å begynne på noe nytt ...

I 2011 begynte jeg på en litt større løper hvor store rosa blomster klatrer på et gammelt gjerde. Nydelig fargesammensetting og praktfulle naturtro blomster. Designet går igjen i løperens begge ender.

Den første utfordringen meldte seg når jeg så at jeg hadde lagt opp duken mye bredere enn det som var gjort i mønsteret. Dette førte til en liten designprosess for å få nok en plankeende på gjerdet uten at det ble for likt de andre. Heldigvis var jeg smart nok til å tegne opp designet i et ruteark, med de fargekodene som ble brukt i mønsteret. For det gikk et godt år før jeg ble ferdig med den ene siden av løperen og fikk begynt på den andre.

I løpet av det endre året dette prosjektet var i gang (2012) skulle en vennlig sjel sørge for at jeg hadde rødvin i glasset. Da vinen var skjenket falt det noen dråper rødvin fra flasketuten i det flasken svingte over broderiet :( Heldigvis har jeg god erfaring med langtidssittende rødvinsflekker og Vanish!

Men fordi jeg visste at jeg burde forte meg å bli ferdig med prosjektet så det kunne gå i vask, ble det liggende. Jeg tar heller en permanent rødvinsflekk på duken, enn fargeforskjeller i broderitråden pga ulikt antall vask.

Så i stedet ble blant annet disse søte små gratisprosjektene fra broderimagasiner gjort. De skal bruker som fronter på kort til helt spesielle mennesker :)
Men innimellom alt mulig annet som ble gjort i sommer, blant annet løperen med fuglebrettet, ble blomsterduken nå gjort ferdig og venter nå på en vask.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar