søndag 22. april 2012

Jorddrage

Jorddragen, dukker opp når tæla har gått, og sola begynner å varme.

Da jeg for en tid tilbake drømte om å lære meg nuppereller, hadde jeg ikke drømt om at det var så enkelt!

Jeg lager nupereller på nål i stedet for med skyttel, for det første hadde jeg ikke skytler for hånden da jeg først fant noen snedige mønster på nettet, og for det andre var faktisk den første instruksjonsvideoen jeg ramlet over nupereller laget med nål (og var på engelsk).


Jeg fant en veldig god norsk nettside Nuperelle.net hvor det lå en gratis oppskrift på Norske minidrager. Anne som den rause mønsterkreatoren heter har også en blogg hvor hun viser flere av nupperelleprosjektene sine.
Drager er en av Annes favorittskapninger, og hun har laget flere forskjellige, men min favoritt er den Norske minidragen.

Min minidrage ble gjort på en  spiss stoppenål, noe som resulterte i såre fingertupper og et raskt nettsøk med handel av nuperellenåler som resultat. Garnet er brunt melert perlegarn, som svigerfar fant i en kasse han kjøpte på auksjon.


1 kommentar: